تفاوت نانوپرسو و مینی پرسو در چیست؟

نانوپرسو ومینی پرسو هر دو از محصولات شرکت واکاکو است . در کل نانوپرسو نسخه ارتقاع یافته مینی پرسو است و نانوپرسو پرکاربرد ترین اسپرسوساز واکاکو است .

نانوپرسو و مینی پرسو دو دستگاه اسپرسو ساز قابل حمل هستند که توسط شرکت واکاکو ساخته شده اند. این دو دستگاه کیفیت مشابهی دارند. مهمترین تفاوت نانوپرسو و مینی پرسو در این است که نانوپرسو نسخه جدیدتر مینی پرسو میباشد.قدرت فشار نانوپرسو 18 بار و مینی پرسو 8 بار است. ونانوپرسو قابلیت تبدیل از پودر به کپسول و تبدیل از حالت سینگل به دبل را دارد . این دو مورد تفاوت اصلی این دو دستگاه است. نانو پرسو از مینی پرسو سبک تر است و طولش نیز کم تر میباشد ولی ظرفیت مخزن بالاتری نسبت به مینی پرسو دارد.

ما برای شروع یک روز پر هیجان و پر انرژی نیاز به نوشیدن یک فنجان قهوه داریم. اگر در خانه خود باشیم، درست کردن اسپرسو  برایمان به سادگی امکان پذیرمی‌شود اما زمانی که به سفر میرویم ممکن است دچار مشکل شویم. دستگاه های اسپرسو ساز نانو پرسو و مینی پرسو این مشکل را حل می کنند. در این مقاله می خواهیم شما را با این دو دستگاه آشنا کرده و تفاوت نانوپرسو و مینی پرسو را برای شما شرح دهیم.

برای اینکه تفاوت نانوپرسو و مینی پرسو را بهتر درک کنید، ابتدا تعریف هر یک از آن دو را بیان می کنیم سپس به تفاوت نانوپرسو و مینی پرسو میپردازیم.

MINIPRESSO

MINIPRESSO-ESPRESSO-WACACO

minipesso-ns

مینی-پرسو-کپسولی

میتوانید مینی پرسو از اینجا خریداری کنید.

مینی پرسو

مینی پرسو یک دستگاه اسپرسو ساز شرکت واکاکو است که پر قدرت و قابل حمل می باشد. این محصول در سال ۲۰۱۴ طراحی و ساخته شده است و یک پدیده شگفت انگیز در دنیای قهوه محسوب میشود. این دستگاه کوچک و جمع و جور، بدون نیاز داشتن به برق، برای شما یک اسپرسویی با غلظت و با کرمای عالی تولید می کند بنابراین این محصول در بازار قهوه ساز های قابل حمل، یک گزینه کاملا امیدوار کننده است.

  • ویژگی دستگاه اسپرسو ساز مینی پرسو: وزن مینی پرسو ۳۶۰ گرم میباشد و طول آن هفده و نیم سانتیمتر است که نشان دهنده جمع و جور و سبک بودن آن است و فضای کمی را برای حمل در کیف و یا کوله پشتی در هنگام سفر اشغال میکند. فشار مطلوب آن ۸ بار یا PSI ۱۱۶ می باشد، بنابراین پمپ آن بسیار مبتکرانه و قدرتمند ساخته شده است که نیمه اتوماتیک است و با چند مرتبه به حرکت درآوردن آن، فشار لازم را برای تهیه یک اسپرسو غلیظ فراهم می کند. ظرفیت مخزن آب آن ۷۰ میلی لیتر است. این دستگاه نیاز به کارتریج برق یا N2O ندارد و با دست کار میکند. دو نوع دستگاه مینی پرسو داریم یکی از آنها مینی پرسو GR است که باپودر قهوه اسپرسو کار میکند و دیگری مینی پرسو NS می باشد که سازگار با این کپسول ها است.
  • چگونگی کار با دستگاه اسپرسو ساز مینی پرسو: درست کردن اسپرسو با دستگاه مینی پرسو بسیار آسان می باشد به این صورت که ابتدا سبد قهوه و مخزن آب را از دستگاه بیرون بیاورید، سپس پودر قهوه را در مخزن مخصوص بریزید، بعد از آن آب جوش را نیز در مخزن آب ریخته و در آخر هر دو را در جای خود قرار دهید. در مرحله بعد پیستون را به سمت چپ بچرخانید و از حالت قفل به حالت پمپ تغییر دهید، بعد از آن دستگاه را در بالای فنجان قرار داده و با دست شروع به پمپ کردن کنید تا زمانی که دیگر قهوه‌ای از آن خارج نشود. به همین راحتی یک اسپرسو عالی به همراه خامه درست کرده اید.
nanopresso

wacaco-nanopresso

میتوانید نانوپرسو را از اینجا خریداری کنید

نانوپرسو-زرد-پاترول

نانوپرسو-زرد-پاترول

نانوپرسو

یک نسخه بهتر از دستگاه اسپرسو ساز مینی پرسو، نانوپرسو می‌باشد، که علاوه بر این که تمامی مزایای مینی پرسو را دارا است، بهتر از آن دستگاه هم می باشد.

  • ویژگی های دستگاه اسپرسو ساز نانوپرسو: وزن دستگاه نانو پرسو ۳۳۶ گرم می باشد و طول آن ۱۵ و نیم سانتی متر است که این یعنی سهولت در حمل و نگهداری. ظرفیت مخزن آب نانو پرسو ۸۰ میلی لیتر می باشد. با توجه به اینکه نانوپرسو توسط الگو هیت سینک طراحی شده است، از دست شما در برابر گرما محافظت می کند. حداکثر فشار قابل دسترس این دستگاه ۱۸ بار می باشد. عملکرد این دستگاه نیز مبتنی بر برق نیست و هر زمان که بخواهید می توانید از آن استفاده کنید. تمامی قطعات نانوپرسو به راحتی از آن جدا می شوند. این دستگاه قابلیت تبدیل به دبل اسپرسو را دارد  و همچنین دستگاه نانوپرسو با کپسولهای NS سازگار است.
  • نکته: برای اینکه نانوپرسو این قابلیت ها را داشته باشد شما باید لوازم جانبی نانوپرسو را هم تهیه کنید.
  • چگونگی کار با دستگاه اسپرسو ساز نانو پرسو: ابتدا حدود ۸ گرم قهوه آسیاب شده را درون پرتافیلتر ریخته و آن را سفت کنید. سپس داخل مخزن آب آن آب جوش ریخته و دستگاه را بالای فنجان خود قرار دهید. بعد از آن پمپ آن را به طور مداوم فشار داده تا تمامی محتوای درون مخزن خالی شود. به این صورت یک اسپرسو عالی تهیه می کنید و اگر هم می خواهید یک دبل شات درست کنید باید مقدار قهوه را به ۱۶ گرم افزایش دهید.

تفاوت نانوپرسو و مینی پرسو

همانطور که از تعریف این دو دستگاه پیدا است، اصلی ترین تفاوت نانوپرسو و مینی پرسو در این است که نانوپرسو، نسخه جدیدتر و جدیدتر از مینی پرسو می باشد. به بیان ساده تر، نانوپرسو همان مینی پرسو است و فقط از آن بهتر است. در زیر تفاوت های کلی بین دستگاه اسپرسو ساز مینی پرسو و نانوپرسو آورده شده است.

  • یکی از تفاوتهای قابل توجه بین نانوپرسو و مینی پرسو، وزن و طول آن می باشد، همانطور که در این متن نیز خوانده اید وزن نانوپرسو ۲۴ گرم کمتر از مینی پرسو است و دو سانتی متر نیز از آن کوتاه تر است.
  • طراحی نانوپرسو به این صورت است که فنجان قهوه را از قسمت بالا به قسمت پایین و روی مخزن انتقال داده‌اند.
  • از دیگر تفاوت مینی پرسو و نانو پرسو، ظرفیت آب آن ها می باشد که مخزن آب نانوپرسو بزرگتر از مینی پرسو میباشد.
  • در دستگاه نانو پرسو پمپ نرم تر کار می کند زیرا قدرت پمپ از میانگین هشت بار به ۱۸ بار تقویت شده است.
  • کیفیت عصاره گیری در نانوپرسو بهتر از مینی پرسو می باشد و همچنین کرمایی که نانوپرسو تولید می‌کند بیشتر از مینی پرسو می باشد.
  • نانوپرسو با کپسولهای NS سازگار هستند، اما در مینی پرسو فقط نسخه NS آن با این کپسول ها سازگار است.
  • دستگاههای مینی پرسو فقط در رنگ مشکی عرضه می شوند اما نانوپرسو ها تنوع رنگی زیادی دارند‌.
  • نانوپرسو ها قابلیت ارتقا دارند و می‌توان به آنها گجت‌های کیت باریستا و مبدل نسپرسو را اضافه کرد، ولی مینی پرسو ها فقط در دو مدل تولید می شوند که یا به صورت کپسولی و یا به صورت پودری کار می کنند، همچنین قابلیت تغییر ندارند و گجت‌های مبدل به آنها متصل نمی شوند.
  • به دلیل اینکه تمامی قطعات دستگاه نانو پرسو قابلیت جدا شدن از هم را دارند، بنابراین تمیز کردن آنها نیز نسبت به مینی پرسو ها راحت تر است.
  • شما می توانید با استفاده از نانوپرسو یک دبل شات عالی درست کنید ولی با دستگاه مینی پرسو این امکان وجود ندارد.

نحوه استفاده از نانوپرسو

ممنون از اینکه ما را همراهی میکنید

تیم پشتیبانی بونوپرسو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *