آموزش نانوپرسو و رفع مشکل گیر کردن پمپ

چگونه اسپرسو درست کنیم؟

علاوه بر اینکه می توانید اسپرسو را در کافی شاپ ها میل نمایید در خانه نیز می توانید به راحتی اسپرسو درست کنید و نوش جان کنید. اما این کار را با چه وسیله ای انجام دهیم؟ برای آماده سازی اسپرسو چند روش وجود دارد که در ادامه با شرح کامل آموزش نانوپرسو، بررسی می کنیم:
1. دستگاه اسپرسوساز
2. موکاپات یا همان اسپرسو ساز روگازی
3. نانو اسپرسو یا مینی پرسو شرکت واکاکو

بررسی دستگاه های اسپرسوساز:

با دستگاه اسپرسو می توان اسپرسوهای مختلفی درست کرد. بهتر بگوییم نوشیدنی هایی که به روش اسپرسو درست می شوند، بسیار زیاد٬ خوش طعم و متفاوت می باشند٬ که شرح همه ی آنها در این مقاله نمی گنجد.

موکاپات یک وسیله ای است که فقط می توان با آن اسپرسو درست کرد آن هم توسط اجاق گاز. اگر بخواهیم معایب این دستگاه ها را بیان کنیم باید بگوییم که هر دوی این دستگاه ها وابسته به برق یا گاز هستند، به علاوه اینکه دستگاه اسپرسو٬ بسیار گران قیمت است و زمان آماده سازی قهوه در موکاپات، طولانی تر (چند دقیقه) می باشد.

ما در ادامه به شرح دستگاهی به نام نانوپرسو، ساخت شرکت واکاکو٬ می پردازیم که عاری از این معایب می باشد٬ ادامه مقاله آموزش نانوپرسو٬ را از دست ندهید.

 

اسپرسو-واکاکو

نمونه یک اسپرسو با نانوپرسو

نانوپرسو (واکاکو) چیست؟

احتمالاً برایتان پیش آمده است که در طبیعت یا در مسافرت و کمپ های تفریحی٬ هوس خوردن قهوه کرده اید و این امکان برایتان وجود ندارد. یا اینکه در خانه هوس اسپرسو نموده اید و تهیه دستگاه اسپرسو به دلیل هزینه زیاد آن برایتان مشکل است٬ ما برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم. خرید دستگاه نانوپرسو به شما این امکان را می دهد که در کمترین زمان و به راحت ترین نحو ممکن و بدون نیاز به برق و گاز، با صرف هزینه ی مناسب، یک قهوه دلچسب میل نمایید. با ما همراه باشید تا در ادامه آموزش نانوپرسو و نحوه کار با آن را شرح دهیم.

آموزش نانوپرسو و نحوه استفاده از آن:

واکاکو نام یک شرکت فرانسوی در هنگ کنگ می باشد که به تولید دستگاه اسپرسو می پردازد، اندازه این دستگاه در حدود یک ماگ، یا لیوان بزرگ است و حجم بسیار کمی را به خصوص در مسافرت ها اشغال می کند و به راحتی در کیف شما جا می شود. واکاکو امکان درست کردن قهوه در هر مکانی را به شما می دهد. بدین ترتیب پس از آشنایی با آموزش نانوپرسو، پودر قهوه و مقداری آب را در آن ریخته و اجازه می دهید تبدیل به قهوه دلپذیر شود.

مرحله به مرحله با آموزش واکاکو:

ابتدا درب نانو اسپرسو را باز کنید توری فیلتر آن را بردارید فنجان کوچک در درون آن را برداشته و با یک قاشق پودر قهوه که حدود 8 گرم می باشد پرکنید. سپس مخزن آن را با آب جوش پر کنید و فیلتر توری را نیز قرار دهید و درب آن را محکم ببندید. هم می توانید از درب بالایی اسپرسو به عنوان فنجان استفاده نمایید و هم از فنجان خودتان استفاده کنید. نانوپرسو را با دو دست خود بگیرید و محکم در حدود 30 ثانیه تکان دهید و سپس نانوپرسو را برعکس کنید و پمپ آن٬ که در قسمت جلوی آن قرار دارد را فشار دهید. در این مرحله عصاره ی دانه های پودر شده ی قهوه (قهوه ترک، قهوه فرانسه و هر نوع قهوه ی دیگری که مورد علاقه تان است) را که تبدیل به اسپرسو فوق العاده با کرم خامه ای تشکیل شده بر روی آن شده است٬ درون فنجان مورد نظر ریخته و نوش جان کنید. به همین راحتی و خوشمزگی. نکته‌ای که باید در آموزش نانوپرسو و استفاده از آن٬ دقت کنید این است که حتماً بلافاصله بعد از جوش آمدن آب، آن را درون مخزن نانوپرسو بریزید. چرا که در صورت سرد شدن آب٬ طعم مطلوب اسپرسو را نمی‌دهد .

 

nanopresso

wacac-nanopresso

آموزش واکاکو در مرحله ی شستن:

خوب قهوه اسپرسو دلپذیر را بعد از آشنایی با آمورش نانوپرسو، در کمترین زمان و با کمترین هزینه در هر کجای ایران که هستید آماده و نوش جان کردید. حالا نوبت به آموزش واکاکو در مرحله ی تمیز کردن٬ می رسد. در ادامه با هم نحوه تمیز کردن نانوپرسو را بررسی می‌کنیم:

شرح مرحله ی شستن در آموزش واکاکو:

مهم ترین مرحله در آموزش نانوپرسو تمیز کردن آن است. شستن دستگاه نانوپرسو و تمیز کردن آن مانند آماده کردن قهوه بسیار راحت است، کافیست مخزن و فنجان آن را با آب ولرم شستشو دهید. همچنین می توانید فیلتر و سطح زیر توری فیلتر را با استفاده از یک برس کوچک و یا یک دستمال مرطوب تمیز کنید. لازم است هر چند وقت یک بار حتماً این کار را انجام دهید تا از خراب شدن و خرید دوباره قطعات آن جلوگیری کنید. دقت کنید که به هیچ عنوان پمپ دستگاه را شست و شو ندهید و اجازه ندهید آب داخل آن برود علت آن را در ادامه مقاله با هم بررسی می کنیم.

 

علت گیر کردن پمپ نانوپرسو و مینی پرسو چیست؟

بسیاری از استفاده کنندگان نانوپرسو، به هنگام کار با نانوپرسو دچار مشکل می شوند و ایرادی که با آن روبه رو می شوند و بسیار هم شایع می باشد٬ گیر کردن پمپ دستگاه است که عمل اصلی خروج قهوه را بر عهده دارد. دو دلیل برای این مشکل وجود دارد که در ادامه آموزش نانوپرسو بررسی می کنیم:

1. علت اول، وجود آب داخل مخزن پمپ می باشد. این آب به خاطر این است که به هنگام شست و شوی قسمت وسط پمپ دستگاه، به اشتباه، پمپ دستگاه (قسمت بیرون دستگاه) را زیر آب گرفته اید و یا روی پمپ، آب ریخته اید و این امکان وجود دارد که آب از قسمت پیستون وارد مخزن پمپ شده است. توجه داشته باشید که شستن پمپ، کار بسیار اشتباهی است چرا که درون مخزن پمپ دستگاه، یعنی دقیقا در جایی که دسته پمپ وارد و خارج می شود، یک گیریس، برای نرم کردن پمپ و عملکرد بهتر آن وجود دارد. بنابراین وقتی آب درون پمپ وارد می شود و روی گریس را می گیرد و گیریس با آب واکنش می دهد و کارایی گیریس با مشکل مواجه می شود. بنابراین این امر باعث سفت شدن و گیر کردن پمپ می شود. بدین ترتیب به هنگام فشاردادن، پمپ دستگاه روان و نرم عمل نمی کند و سفت می شود مانند اینکه به چیزی گیر کرده باشد!

2. دلیل دومی که در آموزش واکاکو بررسی می کنیم، گیر کردن پمپ نانوپرسو به علت استفاده از آسیاب نامناسب، برای پودر کردن قهوه مورد نظر می باشد. وقتی از آسیاب قهوه ریز استفاد می کنید، قهوه از خروج هوا جلوگیری می کند و فشار هوا در پشت پمپ گیر می کند و اجازه عبور از قهوه را پیدا نمی کند. این امر سبب سفت شدن و وارد شدن فشار به پمپ می شود و حتی در مواقعی که این فشار زیاد باشد، باعث جدا شدن و شکسته شدن فیلتر می شود.

چگونه مشکل گیر کردن پمپ نانوپرسو را برطرف کنیم؟

• نگران نباشید، گیر کردن پمپ مشکل بزرگی نیست در واقع دستگاه ایراد خاصی ندارد و همانطور که در آموزش نانوپرسو به آن اشاره کردیم٬ این به خاطر اشتباه شما در شست و شوی دستگاه می باشد. اگر مشکل از شست و شو پمپ می باشد٬ بهترین کار این است که صبر کنید و اجازه دهید که در شرایط عادی محیط٬ بعد از مدتی (چند روز)٬ آبی که درون پمپ رفته است تبخیر و خارج شود. به هیچ عنوان از سشوار برای خشک کردن پمپ استفاده نکنید.
• اگر علت دوم گیر کردن پمپ را در آموزش نانوپرسو، خوانده باشید، متوجه شده اید که ریز بودن قهوه ی آسیاب شده، دلیل دیگر گیر کردن پمپ می باشد. برای رفع این مشکل و جلوگیری از وارد شدن صدمات بیشتر به دستگاه٬ باید قهوه را خارج نموده و از قهوه ی آسیاب شده ی استاندارد، برای نانوپرسو استفاده کنید. بهترین آسیاب برای استفاده در دستگاه نانوپرسو، استفاده از آسیاب فاین، یا استفاده از آسیاب هایی است که در اندازه موکاپات های روگازی می باشد.
بنابراین اگر نکات ذکر شده در آموزش نانوپرسو در این مقاله را به درستی رعایت کنید و از آسیاب مناسب برای نانوپرسو استفاده کنید. همچنین٬ پمپ دستگاه را به هیچ عنوان شست و شو ندهید و به تمیز کردن آن با دستمال مرطوب اکتفا کنید. بدین ترتیب٬ شک نداشته باشید که نانوپرسو به درستی کار می کند و پمپ دستگاه، گیر نمی کند و دستگاه تا مدت طولانی و بدون ایراد، برای شما کار می کند و بهترین اسپرسو را در خانه و یا مسافرت تحویل شما خواهد داد.

 

14 نظر در “آموزش نانوپرسو و رفع مشکل گیر کردن پمپ

  1. به احتمال زیاد قهوه داخل دستگاه گیر کرده شماره واتس اپ خدمات پس از فروش واکاکو براتون میزارم راهنمایتون میکنند و اگر لازم باشه دستگاه براشون میفرستید
    ۰۹۹۰۱۶۴۵۵۳۴
    خدمات واکاکو

  2. مهدی گفت:

    دستگاه من دچار مشکل پمپ شده و هرچی پمپ میکنم خیلی نرم حرکت میکنه ‌و دستگاه کار نمیکنه فشار ایجادنمیشه باید چیکار کنم؟

  3. به احتمال خیلی زیاد قهوه داخل مخزن پمپ خشک شده شماره پشتیبانی شرکت رو خدمتتون میفرستم
    02155183599
    تماس بگیرید راهنمایتون میکنند

  4. محمد گفت:

    بعد از مدتی که استفاده نکردم دفعه اخر بیش از ۲۰ بار شاید باید پمپ کنم تا عصاره گیری اغاز بشه مشکل از چی میتونه باشه؟

  5. واشر دستگاه شما یا پاره شده یا دفورمه شده اگر کارت گارانتی دارید باید با قسمت خدمات شرکت تماس بگیرید تا مشکلتونو حل کنند
    02155183599 خدمات شرکت واکاکو

  6. بهزاد گفت:

    سلام، خسته‌ نباشید، دستگاه من پمپش نشتی داره دیگه مثل قبل با فشار آب رو بیرون نمیده و همینجوری ازش آب میریزه، مشکل از کجاست. ممنون که وقت‌ میذارید

  7. خواهش میکنم

  8. واشر دفورمه میشه یا پاره شده و باید با قسمت خدمات شرکت هماهنگ کنید

  9. hosein.rahma گفت:

    سلام احتمال به دلیل درست نبودن آسیاب واشر دفورمه شده.
    باید با قسمت خدمات شرکت تماس بگیرید
    تلفن:02155183599

  10. hosein.rahma گفت:

    درود بر شما

  11. Rasoul گفت:

    سلام
    قسمت پمپ نشتی اب داره ؟ علت اون چی میتونه باشه

  12. Sarid گفت:

    دمت گرم درست شد حالم بد بود

  13. احمد گفت:

    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *